
No description available

Vi kom helt fra Midtjylland og Fyn til Wellness aften for piger, da vi for ca. 6 år siden havde et fantastisk besøg med ro, afslapning og en følelse af rigtig wellness. Desværre levede denne oplevelse slet ikke op til det, vi huskede. Først og fremmest blev vi overraskede over, at en mandlig medarbejder stod for intro og deltog under aftenens aktiviteter. Når et arrangement markedsføres som kun for piger/kvinder, forventer vi også, at personalet er kvindeligt. Den aften var der fem tørklædebærende kvinder, som oplevede det meget ubehageligt – man kunne se at de prøvede at “gemme” sig, når han gik forbi, og måtte springe saunagus over, da han stod for den. Derudover var stemningen langt fra rolig. Der var meeeeget snak og larm under hele aftenen, det er som om folk har misforstået wellness og badeland. Da alle begyndte at spise sandwich, føltes det mere som en social mad- og snakkeaften end en afslappende wellness. Den unge kvindelige saunagus-master skabte en rar og afslappende atmosfære, der fik man 15 min afslapning og ro, ellers man fik hovedpinen af alt den støj. Rammerne bar også præg af mangler: -Lugt af mad og affald i fællesområderne efter alle har fået udleveret sandwicher. -Mangel på siddepladser, da mange pladser var “reserveret” med håndklæder og ting. -Dårlig rengøring allerede ved ankomst (skrald, hår i bruseren, brugte bind på toilettet). -Et løst håndtag ved bassinet, som var tæt på at få mig til at falde. Alt i alt var det en skuffende oplevelse. I reklamen står der: “Her kan I få ro på krop og sjæl”, men sådan oplevede vi det desværre ikke denne gang og af den grund vi vælger andre steder til det i fremtiden. Vi håber, at stedet tager kritikken til sig, for konceptet har potentiale – men det kræver bedre fokus på ro, hygiejne og respekt for, at “pigeaften” faktisk er for kvinder.
Vi er lige hjemvendt fra et dejligt ophold i et af Hvidbjerg Strands hytter og har nydt god gavn af deres Wellnessafdeling. Vi har igennem ca 12 år kommet her pga. netop Wellnessafdelingen, hvor der er skabt de bedste forhold for stille zone med plads til fordybelse, ro og pause fra hverdagens larm. Vi oplever, at de ansatte gør deres yderste for at leve op til disse begreber, skabe et rum for ro og fordybelse. Desværre oplever vi også gentagne gange at gæster, tyske såvel som danske, unge såvel som ældre, misforstår konceptet wellness, og de har en adfærd, som passer bedre ind i et badeland for voksne, hvor larm, høje grin og snakke og leg er tilladt, uanset om øvrige gæster bliver forstyrret. Dette oplevede vi den dag Kasper Bøge befandt sig i wellnessafdelingen, skriver sin anmeldelse d 16.09.25 herinde og oven i købet ved navns nævnelse sviner en meget dygtig, afholdt og kompetent medarbejder til, hvilket er helt uden pli og god opførsel. Den omtalte ansatte passede kun sit job på bedste vis, forsøgte at skabe rammer for alle, som netop kom for at få wellness og ikke en badelandsstemning. Vi kan kun på det kraftigste anbefale at møde ind i wellness uanset hvem der står på vagtplanen, da alle lever op til og giver den bedste oplevelse indenfor konceptet wellness, og ønsker man ikke dette, som Kasper Bøge blev stoppet i, må man gå i badeland, så tror blot at KB er gået ind af den forkerte dør. Lad os alle støtte de ansatte i wellnessafdelingen ved at foregå med at godt eksempel, opfører os med respekt overfor hinanden og huske på at værne om dette fantastiske sted Hvidbjerg har dannet. Wellnessafdelingen er ikke et badeland. Ser du den pågældende ansatte, uanset alder, så giv hende et smil, I er garanteret den bedste wellness/saunagus oplevelse.

Anmeldelsen her er ikke myntet på stedets faciliteter, hvilket er fantastiske, men istedet på den forfærdelige oplevelse at den ansatte, Mimi, gav os. Vi var en lille familiegruppe på 5, i alderen 27-30 år afsted og det var stjerneklart at Mimi havde noget imod ungdom fra starten af, da vi følte at hun var på en konstant heksejagt efter os. Så snart vi bare som åbnede munden i det mest stille tonelege for at snakke om hvilken sauna vi skulle i som det næste, var hun med det samme over os og med en nedladende tone fortalte os, at vi skulle være stille og at det ikke var et badeland vi befandt os i. Samtidig ser vi andre gæster i alderen 50+, som snakker og griner over dobbelt så højlydt som os, hvilket Mimi bare møder med et smil. Det her gentog sig utallige gange og det ødelagde fuldstændig oplevelsen for os, da vi ikke følte vi kunne sige et ord til hinanden og ligeledes følte os konstant overvåget. Jeg har sjældent følt mig så deskrimineret og forskelsbehandlet hos et sted hvor jeg betaler ligeværdigt for den samme oplevelse som andre på stedet. Hvad der skulle have været en afslappende og hyggelig oplevelse, blev til en træls og nedværdig oplevelse forudsaget alene af Mimi. Så er du under 40 år gammel og ser navneskiltet “Mimi”, så spar dig selv besværet og kom tilbage på hendes fridag.